Letras

quinta-feira, 11 de fevereiro de 2010

Muller

Canção galega de Fuxan os Ventos
(Letra: María Docampo / Música: Popular / Xosé Luís Rivas Cruz)


Recitado inicial (feminino)
A meu gaiteriño,
ainda me acordo,
cando baixabas polo monte abaixo,
e viñasme ti dicindo.

[Cantado]
Bota carne no pote, Marianiña,
bota carne no pote, Marianá,
un molete enteiro. enservelletado,
unha bota con viño, chupáená!

[Home]
Muller, fartura de loita
qué che hei decire eu, muller?!
Se ti és coma a terra nosa,
e a terra é coma ti é!
e a terra é coma ti é!
Ailalelo ailalalo.

[Coro]
Deixeivos a entrambas soias
anque convosco eu quedei
Valeira quedou a terra
ti, sementada, abofé.
Valeira quedou a terra
ti, sementada, abofé.

E o vento decia
pronto hei de volver!,
pra tira-la fame, pra poder comer.
E o vento decia
pronto hei de volver!,
pra tira-la fame, pra poder comer.
Pra tira-la fame, pra poder comer.

[Home]
Ai, muller, cántas noitiñas,
te deitaches coa tristura?,
e o vento, frio traguía,
as novas dos que marmuran.
As novas dos que marmuran
Ailalelo. Ailalalo.

E o vento decia,
pronto hei de volver...

RECITADO FINAL:
Ti és o milagre da terra
e a terra é un milagre teu
mistura de mel e cerna
de fera e de anxo do ceo.
Pariches de pé o fillo,
como fan no monte as bestas.
E hoxe que volto vencido,
para que eu venza ti te deitas.
O voltar, qué che hei decir?!
Maldito o día e a hora
en que vos deixei aquí
pra percurar vida fora!
O inverno da emigración
roubóunos a primavera,
quen eu era, xa non son,
e ti non és a que eras!
Xa poden os leiros dar
colleitas ben abondosas,
poden en Madrí falar
con palabras ben fermosas,
que nunca, nunca nos han pagar
a nosa fame de outrora!

E O VENTO DECíA,
PRONTO HEI DE VOLVER
PRA TIRA-LA FAME,
PRA PODER COMER...


Mais informações:
Versão original e ao vivo pelos Fuxan os Ventos.